Tuesday, September 22, 2009

Kisah Ayam,Astro dan Mlm Raye P'tme ~KOQ~

Pertama sekali nak ucap Selamat Hari Raya AidilFitri Maaf Zahir dan Batin pd sumer~ ~ (",)..
Raye..Yes raye. Kali ni Cik MishMish beraya kat kampung yang tak lah jauh sangat. Kat johore ajer. Aiseh...setelah 3 tahun beraye kat spore, tahun ni [memandangkan ade cuti lebih] lari balik Batu Pahat. Kali ni memang lah awal aku sampai B.P. Dua hari sebelum raye aku memang dah jejak kat rumah abng aku yang dah makin [ehem..] cantik larh...terpegun sekejap aku. Yelah dah nak dekat setahun aku tak balik B.P kan. Bukan tak nak jenguk atau balik ke hape cumer aku mane ade cuti panjang2? Pendek semedeng ajer. Tak cukup tanah klw aku singgah B.P pastu nak balik spore lagk....kan?

Raye tahun paling best...sebab aku tak payah buat kerje! Hahahaha..sebab bile da sampai rumah abng aku, sumernyer hmpr 96% siap. Langsir dah gantung...rumah dah mop..vaccum....sapu..pelita dah terpacak kat laman rumah..tinggal nak buat juadah raye dan masukkan kuih dalam balang[ni paaaaling fevret] jer. So..aku memang tak banyak kerje. Tu pasal aku memang awal2 dah request ngn mummy suruh balik kampung. So aper yerk yang aku buat? Ouh aku join anak2 sedare aku baling mercun dekat laman rumah..main bunge api...layan cerita2 kat astro [sampai berebut remote control sebab dorang nak tengok cartoon network aku plak nak tengok astro Ria dan Prima.] Owh yes...jgn pikir aku tak tolong kat dapur..tolong jugak. Tolong mengacau..har..har..har..No lah..seriously helping my kakak in law n mummy buat juadah raye. Tolong siapkan bahan ajer..masaknyer tdk...oh ho ho ho ~ ~ Nehi..never! (",)

[Kisah Astro]
Hmmm..citer punye citer..al-kisah bile mlm raye pertame tukan,aku tengok citer..terpakse share ngan anak2 sedare aku kat t.v living room sebab t.v yang dekat ruang tengah tu dah dicabut antennanyer..Hampeh! So...pabila citer aku dah nak start, aku dengan muke baik ckp ngn anak sedare aku yang aku nak tengok..tapi die buat derk semedeng ajer sambil melayan Senario the Movie...hampes! Lame jugak lah aku 'ayat' tapi die msh lagk buat2 derk. Nnt kau! Luse raye....aku tak maapkan ko! Bile ayat aku tak jalan aku pun blah. Blah masuk bilik troz aku pejam2 mate. Merajok. Aiseh...sejak bile nih cik Syai oi? Ngan anak sedare sendiri pun nak main aci mearjuk2 ker? Yelah..punyelah baik aku mintak dia buat toye jer..mane tak kecik ati? Aku tua ke dia yang tua? Pastu tetibe aku dengar anak sedare aku masuk bilik. Dengan baiknyer dia panggil aku..."Cik Da... Cik Da...cepatlah tngk. Along dah bukak dah citer tu" Aku "Along g lah tengok..Cik Da ngantok..." [Ni aku ckp dlm hati] Aku tutup jer muke aku ngan bantal. Buat2 derk. Buat2 tak dengar..hambik kau! Ntah mcm maner tengah dok layan amgin aku yang mengalahkan taufan andrew yang melande U.S aku bole tertdo. Tak lame..ade lah dlm sejam gtu. Alahai Cik Syai...nagn anak sedare sendiri pun bole merajok sampai mogok2 tamau makan? Hahaha teruk gak angin aku mlm tu. Semalaman aku tak tegur anak sedara aku tuh. Hehehe..

[Kisah ayam]
Lpz aku tertdo tu kan, aku terjage dari lena yang tak aman sebab t.v yang kat dapur tu memekak ngan citer 'impak maksima'...aku bangun troz aku g dapur. Muke aku waktu toksah cakap lah. Toye ngn muncung itik yang tak padam2 lagk. Bile mummy nampak aku tercegat kat dapur mummy tanye nak makan ker? Aku angguk jer pastu mummy tambah "Nak makan tapi lauk ayam dabes. Tinggal sambal goreng ajer" (0_o) Oh no...no...no! Lauk ayam abes? Alalalalala tak syiok ler cenggini. Aku troz cakap ngan mummy aku tamau makan. [mati seleralah kononnyer.] Kali ni aku troz masuk bilik tok kali yang kedua dan kali ni aku teroz tdo. Tdo sampai subuh. Tup tap tup tap esoknyer kakak in law ngan muke toye dok announce yang btol2 buat aku rase macam nak masuk peti ais ajer. Hailaaaaa ~ ~ ~ nak tau dia announce aper? Ni yang dia announce[sambil bukak pintu bilik] " Da....akak da beli ayam 2 ekor kat jiran sblh. Akak beli 2 ekoq tau. Ganti ayam smlm. Nak masak aper?" [siap beli ayam tuh!]Hailaaa~ ~hailaa~ ~ aku yang masih lagk kat katil troz tarik bantal n tutup muke aku...Aiseh, trang tang tang kecoh satu rumah aku mogok tamau makan sebab lauk ayam abes! Tobat tamau buat cenggini lagk taun depan. Anak2 sedare aku senyum semedeng ajer...tapi yelah bile deme sampai runag tamu troz ketawa pecah! Confirm kene kutuk ngn anak sedare aku punyelah. Tapi aku pun heran cmner kakak in law aku bule tau? Ni mesti kes die terdengar aku termarah sekor ayam kat belakang rumah. Nak tau aku cakap ape ngan ayam tuh? "Apehal jeguk2? Da terase nak buat diri tu rendang ayam ker?" Aiyoh....tobat takkan buat mcm gtu lagk taun depan!

No comments:

Post a Comment