Sunday, January 10, 2010

For Cryin' Out Loud (T_T)


Hailoh...hailoh...i have a great feeling in me that i’ll be a very,very,very bad mother. Seorang syaida ni sangat lah tidak pandai dalam hal-hal yang berkaitan budak –budak kecik. Sungguh tak tipu yang aku ni sangat lah alergi dengan budak kecik.

Hailaaa..dah lah aku ni fail to the bottom when it comes to love and im a total loser when it comes in handling kids!

Last Tuesday, in the quest of finding strenght to continue going to my Usul-al-din class, i decided to take a sip or two of Neslo ice at Hs cafe. Well..i bumped into other singaporeans who’s waiting for their ordered food. Aku pun duduk-duduk lah dengan dorang ni sekejap. Actually tak duduk pon. Aku berdiri to be exact.
Excited ni jumpe kawan2 singapore. So aku dengan zeid berbual lah. Berbual punya berbual until aku mintak permission untuk pergi beli air. And than...[hari ini dalam sejarah] aku rasa macm aku ada langgar benda la. Aku toleh...aiseh aku terlanggar budak dalam umur 4 tahun gitu. Berdebuk! Macam nangka busuk daa dia jatuh terduduk kat atas lantai cafe HS tu! Aku tergamam [shocked] tak tau dah nak buat apa. Tapi entah lah...lekas-lekas aku angkat dia. Nanti tak tolong angkat macam biadap lah pulak. Masa aku angkat budak ni...muka dia dah lain habis! Aku dalam hati berdoa tak putus-putus [Ya Allah..janganlah budak ni nangis ke menjerit ke...mati aku!].

At first tu...dia tak nangis. Okay jer sebab budak lelaki kan..nanti tak macho plak kalau nangis dekat public. Ceh...jangkaan aku meleset! Bila dia nampak mak dia approach dia, secrara automatiknya dia menjerit! For crying out loud could he ever kept his tone down??!! He was screaming on top of his lung as if like he was beaten or somtehing like that! (0_o)And i can feel that every pairs of eyes at HS cafe that time was eyeing on me! [the girl in jubah putih who made a boy cry!]

Waaa...aku dah tak tahan malu. Muka aku waktu toksah cakap la..dah macam kene simbah dengan minyak cap kapak! Panas habis sebab malu orang ramai tengok! Aku terus lupe yang aku nak minum air. Aku lupakan niat aku yang sememangnya dari tadi tersangat lah haus! Aku dengan zeid pon bukak langkah seribu. Dah tak toleh-toleh belakang da...

Than aku dapat info...budak ni kalau jatuh kita HARUS buat bodoh atau buat derk ajer. Nampak sangat kejam tapi thats the fact. Itu yang membuatkan dorang tak akan nangis. Tapi kalau kita datang...pujuk...tanya dlm suara yang memujuk mcm “alala..anak ibu jatuh ye? Sakit ye? Kat mana?” memang seratus peratus budak tu akan menjerit mcm anjing tersepit! Nak attention lah sangat. Padahal sakitnyer tak seberapa. *sheesh*

Hailo.......hailo...syaida...pada sesiapa yang membaca..mesti da buat kesimpulan yang aku tak suke budak2..bukan tak suka cume mungkin tak tau nak handle kot? (T_T)

No comments:

Post a Comment