Wednesday, September 1, 2010

Sabar atau perlu maki balik?

This was supposed to be last friday's entry. But since i was super duper attending iftar disana sini dengan member2 UIA dan yang bukan UIA maka, entry ni aku terpaksa delay. Nak dijadikan cerita, Jumaat lepas aku ikot zeid pergi jalan T.A.R and daerah Mesjid Jamek sebab..(ala, biaselah. Kalau dah dinamakan perempuan, mestilah cari barang tok raya kan? So aku ikot die g carik shawl dan cuci mata dengan baju2 raya yang sangat glam tahun ni!!!) So, from one shop to the other shop kiterorang masuk. Tapi tetibe hujan turun dengan maha lebatnyer so, tak santai sangat lah. Sebab agak leceh nak shopping dekat jalan TAR tu bile hujan. Memang lecak habis. Tapi aku dengan zeid masih meneruskan misi kiter dengan mencarik-carik shawl yang cantik dengan harga yang berpatutan. (ade satu kedai tu, die jual shawl dengan harge rm25! Cekik darah betol!).

At last, dapat lah semua shawl yang die nak tu. Shawl biase2 je. N aku yang @ first tak nak beli,akhirnye beli jugak satu. Untuk waktu aku malas nak pakai tudung biase dengan brooch,maka aku akan lilit je shawl ni and pakai ngn abaya. ^_~

Than...aku decide, ape kata kiter buka dekat KLCC? Zeid die okay jer. Die manusia paling senang aku dampingi sejak 3 tahun yang lalu. Tak banyak songeh. Asalkan die dapat makan, die okay jer. Than kiter pon gerak to Lrt mesjid Jamek. Sampai jer dekat LRT station, aku dah tak nampak counter ticket dah..yang aku nampak manusia jer..dah mcm lautan manusia dah station mesjid Jamek tu. Okay, tu satu hal, pastu train plak buat hal. Dah lah lambat satu hal pastu this one particular pintu ni bole tertutup dengan sendirinyer! Hailoo ~ ~ nasib baik aku dapat tarik zeid. Klw tak, tersepit kawan aku yang sorang ni!

Alhamdulillah...walaupon sesak degan manusia, tapi akhirnye, sampai gak aku dengan zeid dekat KLCC. So, since sampai je dekat KLCC, waktu dah nak maghrib, aku ngn zeid gerak g surau die dekat ground level. Biler dah masuk maghrib and zeid dah solat kiter troz g carik makan. After makan and jalan2 sambil window shopping its time to go back. Tyme aku on the way nak ke LRT, tetibe aku mcm dengar ade orang panggil ""adik..adik" for several times (errr..knp asyik aku jer yang dengar tapi bukan zeid?) so aku toleh lah. Kot..kot ade barang tercicir ke hape ke...sekali ade satu pakcik ni tercegat kat depan aku sambil tersengih mcm kerang busuk..

Die cakap kat aku yang die takde duit and beg duit die plus phone sumer tercicir. Aku rase pelik semacam jer..dah lah bahasekan diri die "abang"! Abang lah sangat..rambut dah beruban! Aku pikir2..patot ke aku bagi duet atau ni tatik kotor sestengah manusia?

Tapi @ last aku tak bagi sebab die tipu! Die kate die takder duet. Tapi biler dier seluk poket die (kononyer nak tunjuk yang die takde duet..) aku ade lah nampak duet singit-singit (dlm rm2 atau rm3 gtu) and duet syilling. Zeid bisik kat aku, "syai, die ade duit". Aku teros pusing n buat bodo.

Sekali aku terdengar "SIAL LAH KORANG"

Errrr....tersirap darah aku. patut ke aku: a) Diam n jalan teros
b) Baling die dengan kasut Vincci aku?!

1 comment:

  1. b!! b!! baling jerk ngan kasut vincci ko.. haha.. mesti x buat nye.. =)

    ReplyDelete