Sunday, October 18, 2009

CoMfOrT zOnE.

Semakin kita membesar kita dah mula kenal erti makna ‘kehidupan’ yang sebenar. Kita sudah mula kenal yang mana satu kawan dan yang mana satu lawan. Kita sudah mula mengenal erti siapa kawan yang benar-benar kawan dan mereka yang datang sekejap-sekejap ajer. Umpama..hujan panas. Datang secara mengejut,lepas tu buat kita demam. Ahahaha..demam yang tak sudah-sudah. At least klw terkena hujan panas lepas tu kite pergi klinik, makan ubat lepas tu insyaAllah lah kita akan sembuh. Tapi macam mana klw terkena sindrom penyakit kawan yang bagai hujan panas ni? Ade ke ubatnyer?

Ade sesetengah kawan yang kita berdamping dengan dia tak kesah lah pagi ker..tengah hari ker..malam ker..kat mana ade kite mesti dia ade. Bak kata Afdlin Shauki, teman macam ni ibarat ‘kawan ketika panas dan kawan ketika hujan’. Cool analogy huh? I Loike it very much. So, persoalnanyer, berapa lama harus kite kenal seseorang kawan itu supaya kita sudah bole ‘masukkan’ dia didalam ‘lingkaran’ comfort zone kite? 2 tahun? 5 tahun? My answer is 10 tahun. Waduh...lama banget sih! Ya..for safety reasons. Sebab yang da kenal kita 10 tahun ni lah dia dah tau aku macam buku biography. Pendek kate dari awal kulit buku tu sampai lah kulit buku yang paling belakang.

Comfort zone. Comfort zone aku cume untuk mereka2 yang tak pernah mempersoalkan kenapa itu dan kenapa ini apabila aku ceritakan sesuatu dekat mereka ni. Dorang takkan condemn sape yang aku suke atau lagu jenis mcm ape yang aku suke dengar. Dorang tak bising. Tapi dorang support. Itu adalah mereka yang aku benarkan untuk mencemarkan duli masuk kedalam lingkaran comfort zone aku.

I dont know if i’m being paranoid or self concious ker..tapi sumtymes,i wonder,Salah ke klw aku minat kat seseorang tuh? I mean minat dari jauh. Kenapa mesti orang pertikaikan keminatan..[? keminatan? Ade ke perkataan tu dlm kamus B.M?] aku? Suker hati kucing aku yang kat rumah lah aku nak minat saper pon. Bukkannyer berkudis pun klw aku minat dia. Aku minat die gtu-gtu ajer. Okay some may label me as a fanatik fan lah atau pun kipas susah nak mati lah or whatever you may call it lah..tapi klw setakat aku melayari [fuh pengunaan bhse!] internet untuk masuk ke webpage I AM A SUPEROCKENSTEINERS utk mengetahui aktiviti sang superman,salah ke? Klw setakat aku tau yang die ade 3 anak dan satu isteri...salah ke? Klw aku minat adek sang superman pun..salah ke? FYI, ade banyak lagk kipas susah nak mati die tu yang berlambak-lambak dekat K.L tuh. And im not one of them. [denial secara terbuka ke ni??] . Im just a humble supporter which according to my friend zeid, that superman does not even know that i existed.

Sekali lagi..comfort zone aku hanya untuk sahabat aku yang seorang sahaje. Dimana dia tak pernah pertikaikan kegilaan aku..kesengatan aku..ataupun ape2. All i know she’s been supporting me ever since zaman tok kaduk lagih. Sebab segala hikayat penglipulara aku ni dia tau.
Masing-masing punya masalah sendiri...
Masalah dunia masalah peribadi...
Luahkan jangan simpan dalam hati...bole cerita di kedai kopi..
Tiada hakim..tiada saksi cerita sensasi di kedai kopi...
[Blessed Malique a.k.a QueChill & Salam for the unlimited DOPE lyrics!]

No comments:

Post a Comment