Monday, October 25, 2010

Endless of sleepless nights begins!

Starting from today, the exam fever gonna start. Seperti sem-sem yang lepas, minggu-minggu indah lelapku akan berakhir bila exam period bermula. Haa..waktu2 begini korang akan terdengar bisikan-bisikan seperti:

"Isshh..kau dah tengok CAM marks kau? Aisey, aku punye ciput jer. Gila lah aku study untuk finals nanti."

"Eh, itu hari madam/sir ade kasi hint tak topics ape masok and apa yang tak masok?"

"Eeeiii...kau rase finals nanti soalan2 dia masuk akal tak?"

"Aku tak kisah. aku nak jumpa gak ngan lecturer petang ni tok bincang pasal CAM aku. Apehal ciput sangat?!"

Well, this university life. Sama ada you choose to be the goody-too-shoes or the free spirited type. Bila dah duduk dekat U dan berjauhan dengan family, kita jadi bebas. Masa dulu dekat asrama, ada gak warden yang akan marah/jerit dekat kita kalau kita tak pergi prep. Kan? Semua dekat asrama tu ikut timing. Makan ada timing, solat ada timing, ulang kaji pon ada timing. So aku tak terkejut tengok diri aku empat tahun lalu (time STAM) dan diri aku sekarang.
Dulu masa STAM, laju jer aku dalam hafal menghafal. Yelah, waktu tu otak tak berkarat lagi. Kalau hafal sajadah ngn luqman tu kira benda basic lah.Lah ni? Tak payah cakap lah nak menghafal suruh an-nur dari mula sem sampai dah nak habis ni, masih lagi sepuluh ayat! Memang sedih. Lagi haru kalau Ustaz/Ustazah aku kat sekolah lama dapat tau pasal hal ni. Memang diaorang akan malu punya lah! Hehehe =) [Sebab saya bukan pelajar contoh.]

So, tak boleh lah nak salah kan Universiti ni. Dia tak bersalah. Yang bersalah ni, diri kita. [tunjuk dekat diri sendiri.] Sebab dah jadi pemalas tahap dugong anak tujuh. 24hrs dgn bende yang tak penting. Heh, lebihkan immidiate pleasure rather than the long-term pleasure. Aisey, segan lah nanti grad dgn pointer yang tak seberapa. Malu lah dengan bakal employer. I mean who is going to take you into thier company with such pointer?

So, nasihat bagi diri sendir...sem ni ada banyak gap between the subjects for finals. Take this GOLDEN oppurtunity to strive harder and harder. Sebab ALLAH tak akan mengubah sesuatu kaum melainkan kaum itu merubah diri mereka [dalam nada berbisik.]

To all my coursemates/classmates/friends and accquaintances in IIUM,
Bittauwiq wannajah for the FINALS. Grab as many As as possible babes!

:::Hugsnkisses u all:::

...MUACKZ...

ps: my supergirl in Insaniah, jgn malas2 n procrastinate. Strive harder for this sem. After grad, promise me we'll rock the world the superman way!

1 comment: