Saturday, November 13, 2010

Bye-Bye Philosophy ;P



Ini merupakan senyuman aku bila aku da finish paper falsafah aku. Yeee-haaaa! Yes!!! akhirnya segala dub-dab-dub-dab kat dalam dada ni hilang bila dah seat for these two killer papers @ 9am dz morning and th other [western philosophy] @ 3pm. Tapi senyuman yang tak beberapa menawan ni cuma sekejap ajer sebab aku happy bila dah lepas ni dua paper tapi aku tak happy dengan cara aku jawab dua2 paper ni. Seriously i dont know what did i crap in both papers. Ahah! Islamic philosophy memang bapak gila susah! *bukan aku jer yang cakap. Purata 50% kot yang amek subjek ni merungut sebab paper dia susah sangat.* Dan yang paling malang, lecturer tercinta ku kini berada di kota Mekah menunaikan fardhu haji. Dr.farid, dengan hati yang penuh mengharap, sila doakan kami supaya kami lulus paper sir. Kot2 mujarab doa sir, ape yang saya crap kat dalam paper tadi pagi, the substitute lecturer who is going to mark my paper will be soften his heart and dapat B+ pon saya dah bersyukur giler!!!!!! ;P

Dan part paling lousy adelah bila aku baca soalan2 dia. Rasa macam nak keluar ajer dari main hall CAC tu dan pergi revise balik notes Islamic Philosophy. Tapi too late lah syaida. Heh, nak buek camno? Redah je lah soalan2 tu gaya macam mana aku redah hujan yang lebat. Tapi dalam hati tu tak henti2 aku doa moga2 apa yang aku merepek dan tulis hingga 3 muka surat bagi satu soalan dapat lah markah. Dan aku hanya boleh bertawakkal sahaje. Sebab aku dah usaha sampai tunggang terbalik dekat dalam bilik study 2 paper falsafah ni. maaf ditujukan pada roommate aku selama tiga tahun, cik Nur Fadilah sebab kena layan aku bila datang sewel aku sambil nyanyi lagu Hanyut dengan penuh perasaan. Dan juga selalu mengacau beliau apabila stress tak tau nak belajar apa lagi ^_~


Dan sangat mengharap apabila aku bukak jer student portal pada 6/12/2010, aku akan tersenyum sambil mengucap syukur dan bukannya menangis meratap kehampehan result aku. =D Untuk Western Philosophy, saya harap semester ini saya dan awak sebulu sebab kita tidak akan berjumpa lagi pada sem2 akan datang. Cewah...ayat tak bole blah ~ ~ Well as usual lah, paper yang bersangkutan dengan falsafah ni aku memang selalu tak cukup masa. 2 jam tak cukup lah beb nak let out all the things that you have been storing in your brain for 4 months! errr..pernah tak korang rase yang korang macam laptop? bila habis jer finals, segala bagai apa yang korang belajar mesti dah lupa. ni case masuk dalam recycle bin than terus empty the bin. Pernah tak? cuba lah tanya pada sem akan datang tentang mata pelajaran sem lepas..mesti terkial-kial nak jawab dan paling2 pun korang jawab dengan penuh 'aaahhh' 'mmmm' 'eh' dimulut. kan? kan? kan? ;P
Tapi bila aku asyik bising tak cukup time, mesti kak Mai *makcik sorang bakal lawyer* ni jawab "i paper law 3hrs 15mins pun tak cukup syai." Eleh..Law lain lah kak mai. Mana sama ngan falsafah.. *mode tak puas hati* Hua hua hua =)

Than tadi lepas paper pukul 5pm, agak berpinar jugak lah mata ni dan otak mula pening2 lalat sebab dah crap yang bukan2 dalam booklet answer. =P Aku tak balik terus ke mahallah taaaaaapppiiii aku dengan zeid terus blah ke JJ wangsa maju to *kononyer* treat ourselves lah. Treat apekebendenyer??? Perangai mengalahkan orang yang dah settle semua paper padahal hari isnin ni ada lagi satu paper. X_____X Memang sadis sungguh cara A&R susun jadual waktu finals untuk sem ni. Lepas tu hati ni berbulu jer tengok orang angkut bag yang gedabak2 tu balik kampung. Saya disini sangat depressed watching people going back to their hometown.
Budgetlah spore tu jauh macam KL ke Amerika! Lima jam perjalan dengan menaiki bus dan hanya 45min penerbangan dari LCCT ke Changi International Airport. X____X

Ouh yes..last but not least, dearie bestie take a look @ this:


Sangat menarik bukan? Plus its pink la ;) Should check it out in Singapore by the end of this month! dan klw tak, aku akan beli warna ni aje lah. Warna classic dia. ;P


Than if takde warna yang aku nak, we MUST go to Pavillion ;D

2 comments: