Tuesday, November 30, 2010

Exhausted T__T


Okay. Aku seriously penat giler nak mati. Mati pun tak giler macam gini. Aku penat sebab aku kena layan 2 anak sedara aku yang hyper-active nak mati. Hyper-active macam mana? Active lah. Umur sorang 8 tahun yang lagi sorang 10 tahun. Tapi perangai mengalahkan budak yang umur 4 tahun. Dorang ni tersangat lah active. Active menyepahkan rumah aku. Rumah aku pagi2 bersih. Tapi belum masuk tengah hari dah macam tsunami langgar! T___T

Dan aku raaaasssseee aku boleh kuruih lah lagu ni. Aku rase kalau aku cuti lagi sebulan gaknyer memang confirm aku akan kuruih. Kuruih sebab makan hati dan kuruih sebab asyik kena bersihkan rumah saja. Memang aku boleh kuruih, tau kenapa?

Cuba bayangkan, Aku da sapu, mop dan segala bagai. Tapi, tak sampai setengah jam, aku dah nampak balik dah kertas la...sampah la...coklat wrapper lah dan bermacam-macam khazanah lah kat lantai rumah aku. Da...aku kena bangun amek penyapu dan saaaapuu baaalik. Lepas sapu plak, kusyen dengan bantal atas kusyen tu bersepah plak kat atas lantai. Aku kutip dan susun balik elok2 kat atas kerusi. Okay. Lega. Rumah kembali normal. Aku kembali bertapa depan laptop. Jeng..jeng..jeng...tak sampai sepuluh minit bersepah balik. Rumah aku bersepah balik. Lantai rumah aku berpasir balik. Dah terasa macam tinggal sebelah pantao lah pulak. Rumah asyik berrrpasssiirrr ajer. Huish! Tensionnyer aku!!!!




Bantal kusyen terbalik kat atas lantai. Kertas hasil contengan ala-ala Da'vinci atau Michaelangelo tu bertabur kat atas lantai. *Menyesal pulak kasi magic pen dengan paper kosong* X____X Aku dah banyak kali sound, tapi dorang ni memang tak makan sound. Aku nak piat telinga, anak orang.

Seriously, tak tau dah berapa kali dalam sehari ni aku sapu dan mop rumah aku. Dah berapa kali aku bangun dari tempat bertapa aku sambil kutip kusyen2 yang bertabur kat atas lantai.


Dan aku exhausted gilerrr..X____X (Tak larat nak citer panjang2)

2 comments:

  1. alala ciannye cik syai kite penat ehk?? mcm mane nnt kalo ko da ade anak? hmmm.... cuba bayangkan!!!!hehehe....

    ReplyDelete