Friday, November 26, 2010

Harry Potter dan 2 Alam

soup: Tom Yum

Assalamualaikum =)

Helo everybody. As i've promised before on my THE END IS NEAR punya post, aku akan citer pasal apa yang terjadi dekat Cs (city square, Johor Baharu). Actually, aku nak sangat tengok HP7 sebab aku memang minat dengan HP ni sejak aku zaman sekolah menegah la. Semua ketujuh2 buku die aku dah khatam. Heh ;P. Since the day yang aku turun jb tu hari rabu, dan hari rabu harga tiket movie range is only around rm6-rm7 aje. So, memang berbaloi tengok dekat Malaysia ye kengkawan. Sebab muraaaaaaaahhhh sangat. Klw movie kat spore ni, harga untuk sehelai tiket ialah $10++. Mahal memang mahal tapi nak buek camno? Tapi bagi orang2 can aku, aku sanggup redah tu kastam spore dan johore semata2 nak murah punya pasal! =D

so, we meet each other dekat spore checkpoint arnd 10:30 (janji sebenar pukul 10:00. Biaselah, janji melayu kann??) ;P after that kiterorang gerak g Cs. Masing2 perut memang dah berochestra inang-zapin-keronchong-heavy metal sebab tak sarapan btol. Aku stakat kongsi soto ayam dengan Abah jer pagi tu. We head first to the cinema counter sebab nak beli tiket dulu sebelum g melantak. Haaa..dekat counter ni, yang serve kiter pun boleh tahan dia punye indirect kuraaaang hajiak punya kakak. Tau nape? meh..ikot sesi temubual kami dan si kakak eksyen tuh...

Kakak counter: Ye dik...nak tengok citer ape? (Tanpa sebarang ukiran senyum dibibir)

Aku: Ouh..Hp7 kak. pukul 1:50. (dengan nada sopan santun)


Kakak counter: 1:50 yer? nak duduk dekat mana?

Aku: Eh korang nak duduk maner?

Maka aku,nadya dengan yaya pun discuss lah kan. Nak dok mana...dekat dengan skrin ke hape ke..

Nadya: E13-14-15 okay kot...

ni part yang paling kurang hajiiiaaakkk...belom sempat aku cakap "YA" dekat kakak tu, dengan selamba tenuknyer dia pun picit lah E13-14-15 tuh.. aku memang blur part tu..

Nadya: Eh...tak dekat sangat ke dengan orang tu..

Kakak counter: Jangan takut dik. Ade penghadang tuh. (Sambil membuat aksi penghadang kat kitaorang)

Cis!!!! ade ke patut??! Service memang hampeh. Aku pon terpikir sejenak, ape kebendernyer maksod akak tu ngan penghadang? Aper Cathay kat Cs nih dalam theater dia ada betol2 penghandang yang hadang kita dengan orang yang duduk sebelah kita tu ker? Klw betul, memang canggih seh ni pawagam! Tapi, what she meant is actually ARM REST. Arm rest tu lah sebagai penghadang yang beliau maksudkan. Hai..mcm lah aku ni tak pernah tengok wayang. Keji btol.. ;D




Meats/chicken meats and Fish before cooked


::::::: Sluuuurrrrrrrppppppp ::::::::



Cooking ~ ~

Kiterorang pilih SEOUL GARDEN as our BRUNCH (Breakfast+Lunch). Actually i was thinking of Old Town sebab its been quite some time aku tak jejak Old Town. Tapi si Nadya ni asyik melirik jer kat restoran korea ni. So aku pon layankan je lah walhal nant gathering ngn 072 pun nak melantak Seoul Garden gak. Haiiihhh camne nak kuruih ni? Klw asyik melantak sakan no? tak hengat dunia...nanti badan naik macam beras guni bari tau! Takpa..takpa..klw ada mana2 lelaki yang suka aku pasal aku adelah diri aku, dia memang baguih dan ikhlas tapi klw lelaki tu sekadar nak aku sebab aku cantik dan kuruih tu memang stok kurang hajiak dan boya darat dan playboy!


me cooking ^_^



Yaya & Me Cooking!

So yes..aku guna kekuasaan aku sebagai pelajar untuk dapat harga separuh! Huahuahuahauahuah *gelak evil* sedangkan Nadya ngn Yaya kena bayar full. Heh, bukan kejam yer..cuma bila ada kelebihan sebagai student, nape tak dimanfaatkann dengan sebenar ye tak? ni pun aku dah plan nak guna student card aku tok dapat harga lagi rendah tok movie tix. Haaiii tix movie dah murah pun nak murah lagi ka?? Hehehe..i dont care. So, urmm..while cooking/eating, we ditch lah a bit about latest news. Haaaa news pasal sapa ntah yang menjadi bualan hangat pada hari tu.... adalah mamat tu. Dari dulu hingga kin itidak pernah lekang dengan kontroversi yang hangat2 macam taik ayam! Hehehe ;P

Minah *peace*



Tengok siapa?

saki-baki makanan aku

focus tyme makan


Lepas makan, aku pi solat jap dekat tingkat 6. huish, memnag padat betoi surau wanita Cs nih. Mungkin sebab cuti sekolah kot. tu yang banyak semacam. Okay, ni ade lagi satu cerita. bukan apa, cuma aku dok terpikiaq sekejap apa depa semua ni tak blaja moral & sivik atau akhlaq ka masa sekolah dulu? Okay, aku tau surau ni kecik, tapi at least jangan lah buat tu surau mcm keluarga hangpa punya. Apa kelurga hangpa semua ada share ka dekat bajet pembikinan surau tuh? *Huisshhh garang bebenor aku nih* Hehehe..tapi sape yang tak geram bile tengah elok2 nak pakai tudung tetibe ade kanak2 strawberi ni dok halang cermin tuh dengan badan dia. Ya Rabbi..aku dah tap-tap kaki aku ni dah macam nak buat tap dance tapi budak tu buat dunno ajer..huish sabaq je lah. Tu baru satu. Lepas minah ni pergi, datang pulak sekumpulan yang lain yang dok berdiri betui2 depan cermin tuh. dah tu..aku yang pendek bagaikan pohon bonsai ni apehal plak? Dorang boleh buat dunno aje. Takkan tak nampak kot reflection aku kat cermin tuh?? Member dok sedap jer apply celak kat mata dia. Hangin punya pasal, aku kuar dari surau tu. Sabaarrr je laaaa



Harry potter7: The Deathly Hallows was awwwwwwwwwssssssooommmee! It was worth eventhough ada a bit changes in the movie tapi overall memang best lah. Kalaw korang bukan Harry Potter fan pun,korang akan find the movie amazing with all effects la. Tell ya the truth, i cried the part when george weasly was being cursed/attacked by one of the death eaters. Masa Prof.Lupin bawak masok George dlm The Burrow, mata air aku dah meleleh-leleh...sedih sebab George kena cursed and sanggup pertaruhakn nyawa dia sebab Harry. Makin sedih, bila Prof.Lupin held Harry against the wall and point his wand at Harry's face and asked what is the creature that sat at the corner of his office. Naseb baik Harry jawab: Gridylow. Phew ~ ~ everybody cannot be trusted and no where is safe.

Ni lah effect dia kalau dah attached sangat dengan Harry Potter. I grew up with Harry Potter. All of my friends are Harry Potter freak. Ingat lagi mase dolu2 tyme waktu menegah kegkawan aku dok sorok buku Harry Potter yang tebal gedabak tu kat bawah meja sebab excited nak baca sebab masa tu Harry potter memang phenomenon la tapi bila ustaz tanya terkulat2 nak menjawab. Pandai..kan? ;P Too attached until i can't believe the whole epic gonna end soon. I mean macam baru semalam je aku tengok Harry Potter & the Sorceror's stone. Mase tu, masing2 kiut-miut lagi tapi ni skrng ni dah handsome2 dan cantik2 belaka! Haisshh..Can't wait for the sequel. Sure heboh akan melalak sebab banyak scene2 sedey. Sapa baca buku Harry Potter & the Deathly Hallows tu tau lah yerr..


Me&Nadya&yaya


excited nak tengok 2 alam

Lepas tengok citer Harry Potter, kiterorang dah tak tau nak buat ape. So, kiterorang beratur balik dekat counter and beli tiket tuk 2 alam. Antara sebab-musabab aku nak tengok citer ni disebabkan sinopsis dia lah! Sinopsis yang aku baca dekat TGV KLCC. Sinopsis die macam best jerr..tu yang decide nak g tengok. Citer 2 alam ni kiterorang tengok dekat tingkat 7. Sebab saiz pawagam dia kecik sikit. 2 coloums berbanding yang dekat tingkat 4 yang ada 3 columns. Bila kiterorang masok, theater tak full. Dari depan screen sampai depan row aku KOSONG. Three rows from the back on both columns aje yang penuh. And guess what, ade gak minah2 AUWW yang tengok citer nih =D Huish...si Nadya ngn Yaya ni dah pakat nak keluar dari theatre ni sebab dah mula seram2 sejuk. Okay, citer 2 alam ni bukan citer hantu. Tapi bagi pendapat aku, 2 alam is more like a spiritual journey. Citer dia tak banyak dialogue tapi banyak flahbacks and present time. Present time bila suhaila salam @ Adam dah jadi mayat dan flashback time zaman2 jahilliyyah dia la. I mean those flashbacks keep on repeating. And Those flasbacks, scene dia agak tidak sesuai untuk masyarakat melayu islam lah. I mean those scene are HAWT...HWAT..HWAT..adengan2 bercumbu-cumbuan tu memang part and parcel of this movie.

Dari segi mesej, aku rasa citer ni berkesan. Memang tersentap tepat kehulu jantung. Bila tengok mcm mana mayat tu dimandikan,dikafankan dan seterusnya di usung ke kubur, mula la aku insaf. Teringat balik dosa2 aku sebelum ni. Solat yang pernah aku tinggalkan, tidak menjag ikhtilat...bla..bla..bla..terfikir bagaimana gamaknya aku nanti bila dah mati? Mintak2 bumi terima badan aku, dan moga semua amalan aku yang ciput2 belaka ni diterima yang maha Kuasa. Tapi dari segi jalan filem, memang tetttttttttt.....tak tau nak cakap hapa.

Nadya ngn Yaya memang dah sumpah seranah sebab the movie does not live to our expectation!


me&her =)

No comments:

Post a Comment